ویزای کار برای افرادی صادر می شود که قصد وارد شدن به بازار کار در کانادا به صورت موقت دارند. آنچه باید درباره ویزاهای موقت بدانید :

ویزای کار موقت در کانادا

کشور کانادا یکی از پر متقاضی ترین کشور های توسعه یافته در زمینه ی کار می باشد به طوری که همه ساله بیش از 300 هزار جویای کار خارجی از طریق مجوز کاری موقت وارد کانادا می شوند.

افراد خارجی برای کار در کانادا نیاز به دعوت کار از این کشور دارند به عبارت دیگر این افراد برای فعالیت نیاز به مجوز کاری رسمی و ویزای کاری داردند.

آنچه باید در اتدا بدانید این است که ویزای کاری ، به عنوان ویزای موقت برای متقاضی صادر می شود و شخص دریافت کننده ی این ویزا نمی تواند به صورت دائم در کشور کانادا زندگی کند و یا به عبارتی به این کشور مهاجرت کند.

مرحله ی اول جهت اخذ ویزای کار: شخص متقاضی ویزای کار می بایست یک کارفرما در کشور کانادا بیابد که نیازمند نیروی کار است.

مرحله ی دوم جهت اخذ ویزای کار: کارفرما در صورت لزوم درخواست ارزیابی تاثیر بازار کاری (Labour Market Impact Assessment)  را می دهد.

قبل از اینکه مجوز کاری صادر شود کارفرمایی که قصد دارد نیروی کار خارجی استخدام کند باید درخواست ارزیابی تاثیر بازار کاری را بدهد. این ارزیابی تعیین می کند که در صورت نبودن نیروی کاری که شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد، آنگاه مجوز کار موقت نیروی خارجی صادر می شود. این ارزیابی تحت شرایط خاصی ممکن است که انجام نپذیرد:

  • اگر موافقت بین المللی وجود داشته باشد مثل موافقت NAFTA
  • اگر آن فعالیت به توسعه ی چشمگیر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به دنبال داشته باشد.
  • اگر طبق توافق نامه ی دو طرفه ای باشد که کانادا با کشورهای دیگر امضا کرده است مثل طرح های معاوضه ی جوانان و معلمان.
  • برای اعطای مجوز کاری به کسانی که اجازه ی کار در کانادا را دارند و تعداد معدودی از کسانی که مجوز تحصیلی دارند.
  • اگر ماهیت شغل خیریه ای یا مذهبی باشد.
  • اگر اثبات شود که افراد خاصی مثل پناهجویان برای تامین زندگی خود نیاز به این شغل و فعالیت دارند.

مرحله ی سوم جهت اخذ ویزای کار: کارفرما درخواست کار موقت را ارائه می دهد.

وقتی ارزیابی تاثیر بازار کاری انجام پذیرفت و در صورت مثبت بودن پاسخ آن، آنگاه کارفرما می تواند درخواست نامه ی کار را برای فرد خارجی ارسال نماید. قابل ذکر است که یک کپی از پاسخ مثبت ارزیابی همراه با درخواست نامه که با جزییات کامل نوشته شده است، برای فرد جویای کار ارسال می گردد.

مرحله ی چهارم جهت اخذ ویزای کار: فرد جویای کار خارجی درخواست مجوز کار می دهد.

شخص جویای کار می تواند با مدارکی که از کارفرما دریافت کرده است از ESDC مجوز کاری درخواست نماید. شخص متقضی می بایست مدارک را به این سازمان ارسال نموده تا جهت صدور مجوز کار مورد بررسی قرارگیرد.

لازم به ذکر است ، در صورتی که کارفرما در استان کبک باشد، فرد جویای کار نیاز به داشتن مدرک کار در کبک (CAQ) نیز دارد تا بتواند به طور موقت در استان کبک فعالیت نماید. تعداد زیادی از مشاغل در استان کبک دارای پروسه ی ساده تری نسبت به گذشته شده اند.

مرحله ی پنجم جهت اخذ مجوز کار: مجوز کاری صادر می گردد.

افسر آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) مجوز کار موقت را در لحظه ی ورود شخص در فرودگاه صادر می کند. در واقع نظر افسر بسیار تعیین کننده می باشد و او می تواند این مجوز را به واجدین شرایط بدهد و یا از آنان سلب نماید.

به طور کلی اعتبار مجوز کاری در کانادا از چندین ماه تا چندین سال متغیر است. برای این کار هم کارفرما باید از دولت مجوز استخدام بگیرد و هم فرد جویای کار نیاز به دریافت مجوز کاری معتبر دارد.

نکات مهم درباره ی کار در کانادا

  • تعریف کار در امور مهاجرتی کانادا هر گونه فعالیتی است که بابت آن درآمدی کسب گردد و یا هر فعالیتی که مستقیما با بازار کار افراد شهروند و مقیم کانادا رقابت داشته باشد.
  • در برخی موارد قوانین مهاجرتی کانادا مجوز کار باز را می دهد به این معنی که کارفرمای مشخصی وجود ندارد.
  • مجوزهای کار در کانادا ماهیت موقت دارند اما این قابلیت را دارند که از داخل کانادا تمدید گردند.

ویزای کانادا شغلی یا همون ویزای کار کانادا، برای آن دسته از افرادی ایست که قصد مهاجرت به کانادا را دارند. دریافت ویزای کار کانادا بسیار دشوار است، اما اگر به صورت موقت در کانادا مشغول به کار شوید و شما فرد مفیدی برای کشور کانادا باشید می توانید درخواست اقامت دائم کنید.

در صورتی که ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز را کسب کنید واجد شرایط اخذ ویزای شغلی کانادا هستید، فاکتورهایی که برای شما امتیاز می آورد:

مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسه

میزان تحصیلات

تجربه کاری

سن

پیدا کردن کارفرما در کشور کانادا

سازگاری با محیط زندگی

با در اختیار داشتن این مطالب می توانید به تنهایی امور مهاجرتی خود را انجام دهید، در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر دارید می توانید با وکلا و مشاورین مهاجرتی سفیران راستین در تماس باشید.

موسسه خدمات مهاجرتی سفیران راستین با چندین سال سابقه در انجام امور مهاجرتی از قبیل اخذ مجوز و ویزای کار برای متقاضیان آماده ی ارائه ی دقیق ترین مشاور به شما می باشد ( با دفتر ما درتماس باشید).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید